Vikarenes inntogsmarsj

Det er ferietid og høysesong for vikarer. Møt Marthe Sørum Reiersen som er sykepleiervikar på Medisinsk sengepost C.

Publisert 21.07.2023
Sist oppdatert 01.08.2023
Sykepleier i uniform som står i en sykehuskorridor.
- Jeg har blitt tatt veldig godt imot på sykehuset og på Med C, sier sommervikar Marthe Sørum Reiersen.
​Det er sommer og mange avdelinger har vikarer på plass. Marthe Sørum Reiersen ble ferdig utdannet sykepleier på VID våren 2023, og er en av åtte fra studiet som har sommervikariat på Medisinsk sengepost C (Med C). Hun kommer opprinnelig fra Tønsberg, og jobber nå med indremedisin (gastro og infeksjon) på Diakonhjemmet sykehus i Oslo.

- Jeg har blitt tatt veldig godt imot på sykehuset og på Med C. Jeg har mange spørsmål som nyutdannet sykepleier, men alle hjelper til og det er et veldig godt samarbeid og samhold, sier Reiersen.

Avdelingsleder på Medisinske sengeposter, Anne Lene Einbu, er godt fornøyd med alle nyansatte sykepleiere.

- De er viktige for å opprettholde sikker og god kvalitet på pasientbehandlingen gjennom ferieavviklingen.

Introduksjonsdag for nyansatte

Nytt av året er gjennomføring av felles introduksjonsdag for alle nyansatte sykepleiere i vikariater og faste stillinger for de kirurgiske og medisinske sengepostene.

- Fagsykepleiere i alle sengepostene har hatt ansvar for planlegging og undervisning. Nærmere 40 sykepleiere har deltatt. Den nye introduksjonsdagen får god evaluering fra deltakerne og vi håper å kunne gi det samme tilbudet også til neste år, fortsetter avdelingsleder Einbu.

På jobb når andre har fri

Sykepleier Reiersen er positiv til det å være på jobb når mange har sommerferie.

- Det er mye jobb og hektisk til tider, men jeg er glad i å jobbe turnus. Hvis jeg jobber natt, har jeg hele dagen fri for eksempel. Jeg har også fått litt turnusfri og fikk vært på Slottsfjellfestivalen. Og så synes jeg det er veldig gøy og givende å jobbe som sykepleier. Jeg er glad i folk, og det at jeg får møte mange forskjellige mennesker og pasienter, setter jeg veldig pris på. Man møter folk i tunge stunder og i glade øyeblikk. Det er fint å kunne hjelpe og jeg lærer mye, forteller hun.

Sommerminner

Alle har en ide om hvordan den perfekte sommeren skal være. Det kan være krabbefiske i fjæra, parasolldrink i syden, storbyferie eller seige turer langt til fjells.

- Gode sommerminner for meg er Tønsberg og bading. Og syden! Jeg er veldig glad i Hellas og Kypros, og satser på en tur dit når jeg har fått opparbeidet meg ferie. Det har dessverre blitt lite bading i år, men jeg har fått fast stilling på Med C etter endt vikariat i september. Det er jeg veldig glad for, sier sykepleieren og smiler.

Vil du bli kollegaen min?

Vi tilbyr spennende oppgaver og travle arbeidshverdager for både helsepersonell og deg med teknisk, økonomisk og administrativ kompetanse. Hos oss får du mange muligheter for faglig utvikling. Diakonhjemmet sykehus ligger i nærheten av Majorstuen med alt av kollektiv- og servicetilbud. Det er kort vei til parkering, t-bane, barnehage, garderober, kantine og treningssenter.
Se våre ledige stillinger
Smilende sykepleier