Lucia

Tenner lys og drømmer mørket bort

Borgenveien barnehage besøkte sykehuset på Luciadagen, 13. desember. Sykehusdirektør Jan Frich ønsket barna velkommen ved medisinsk poliklinikk, før luciatoget gikk videre gjennom etasjene på Diakonhjemmet sykehus.

Publisert 14.12.2023
Sist oppdatert 05.06.2024
Barn med lys, kroner og i hvite kapper

Flere av barna fra Diakonhjemmet barnehage Borgenveien var barn av ansatte på sykehuset, og luciasangene skapte stor glede for pasienter, pårørende og ansatte. Flere avdelinger hadde skrudd av lyset og trillet frem pasienter, og ansatte som hadde anledning fikk med seg luciatoget.

Luciatoget gikk innom

• Medisinsk sengepost A i 1. etasje
  • Revmatologisk sengepost, Ortopedisk sengepost A, Ortopedisk sengepost B og Senter for kreftbehandling i 2. etasje
  • Medisinsk sengepost B og D, og NBRR i 3. etasje
  • Kirurgisk sengepost og Medisinsk sengepost C i 4. etasje

– Dette er et veldig hyggelig arrangement, og det lyser opp dagen til alle på huset. Det var mange blanke øyne å se, sier konsulent Annelie Sætre ved Avdeling for Direktørens kontor.

Hun var med på å arrangere luciatoget sammen med barnehagen. Besøk sykehusets Instagram-konto, @diakonhjemmetsykehus, for å se flere bilder og høre barnesang.