Fullt hus på åpent seminar om søvn

Rundt 150 gjester fikk mandag kveld høre psykologspesialistene Torkil Berge og Nina Lang fortelle om hvordan de jobber på sykehusets søvnkurs for å hjelpe mennesker med ulike somatiske sykdommer med deres søvnproblemer.

Publisert 21.03.2023
Sist oppdatert 22.12.2023
Portrett av Torkil Berge og Nina Lang
Psykologpsesialistene Torkl Berge og Nina Lang engasjerte på åpent seminar.

​​Berge og Lang jobber i sykehusets Enhet for psykiske helsetjenester i somatikken​ og ​de fremmøtte fikk høre om ulike årsaker til søvnproblemer og metodene psykologspesialistene bruker for å hjelpe mennesker til å sove bedre.

I tillegg til en grundig innføring i søvnproblemer fikk publikum konkrete tips for å vinne søvnen tilbake og anbefaling av gratis arbeidsbok med gode råd.

I pausen, og etter seminaret, var det åpent for å stille spørsmål på tomannshånd, og køene som oppstod hos spesialistene gjorde det tydelig at dette var et tema som engasjerte.

Gikk du glipp av seminaret kan du laste ned presentasjonen ​Insomni – søvnseminar (PDF)

Sjekk også ut sykehusets nyeste episode av podcasten Min sykehushverdag​, hvor ​psykologspesialist Ingrid Hyldmo snakker om søvn.