EULARs anbefalinger for digital hjemmeoppfølging av pasienter med revmatiske muskelskjelettsykdommer

Digitale løsninger for å behandle og følge opp (avstandsoppfølging/digital hjemmeoppfølging) pasienter med revmatiske muskelskjelettsykdommer blir i økende grad tatt i bruk. En internasjonalt oppnevnt ekspertgruppe bestående av brukerrepresentanter og helsepersonell  gjennom kunnskapsoppsummeringer og en konsensusprosess utarbeidet en anbefaling  i forbindelse med implementering av digitale løsninger i behandling og oppfølging for pasienter med revmatiske muskelskjelettsykdommer.

Informasjon om verktøyet
Type instrument/bakgrunn:

EULAR-anbefaling (points to consider)​
​Målgruppe:
​Pasienter med revmatisk muskelskjelettsykdom
​Anvendes av:
​Helsepersonell
​Kort beskrivelse:
​Anbefalingen består av 4 overordnede prinsipper og 9 anbefalinger/råd (points to consider)
​Anskaffelse:
Du finner anbefalingen her (.pdf)
​Utviklet av: